2 Ağustos 2017 Çarşamba

Blogger'ın Filtresiz Yüzü



   

     1- Blogger nasıl bir yer?

  Blogger, insanların ilgi alanları doğrultusunda yazılar yazdıkları yerdir. Çoğu sitede blogger online günlük olarak da tanıtılır ama Türkiye'de bu amaçla kullanan insan azınlıkta.

      2-Blogger'a katılmak bana ne katar?

  Blogger insanlardan beğeni aldıkça yazmanı ve araştırmanı teşvik eder. Kalemin güçlenir tabi potansiyelin varsa!

      3-Blogger'daki insanlar nasıl?

    Şöyle söyleyeyim; Blogger'daki insanlar klasik sosyal medya hastaları ve yazarlar olarak ikiye ayrılır.

       4-Peki bunları nasıl ayırt edeceğim?

      Bir blogger olmadan bunu görmek kolay değil. O yüzden yaşayarak öğreneceksin. Ama ben yine de bu iki grubun tipik özelliklerinden bahsedeyim.
Klasik Sosyal Medya Hastaları (KSMH) : KSMH'ler sen blogger olduğun ilk gün damlarlar. Tek dertleri yorum almak, pohpohlanmak ve takipçi kazanmak. "Aramıza hoş geldin bloguma da beklerim vb." ifadelerle seni ağlarına düşürürler. Sen de ilk yorumu aldım diye mutlu olup onların yazılarına hücum edersin ve bu karşılıklı olduğu için uzun süre devam eder. Fakat unutma ki muhteşem yazılar yazıyor olsan bile  sen yorum yapmadıkça yorum yapmazlar hatta yazı yazdığını fark etmezler bile.Bunlar niyetini açıkça ifade eden KSMH'lerdir ve bunları teşhis etmek en kolayı. Bir de gizli KSMH'ler vardır. Bunlar ise yine yorumlarla seni avlarlar. Fakat daha tecrübelidirler. Samimi bir dil kullanırlar. Sen onlara derdini açacak kadar yakın hissedersin kendini.
Not: Bu notu yazmalıyım. Bu açık bir hicivdir. Yaşamadığım şeyleri yazmak bana göre değil. Lütfen üzerinize alın. Ben maskeleriniz olmadan görebiliyorum sizi. Bir an önce değişin değerli blog yazarları insanlara yalan samimiyet göstermeyin. Şiir sevmiyorsan bloguma yorum yapma yani ya da okumadıysan. 

Sizlere bu yazılanlar havada kalıyor olabilir. Ben şunu yaşadım. Bir gün acılarımın beslediği bir şiirin altına "Güzel fotoğraf seçimi." yorumunu aldım. Hayır keşke şiiri okumuş gibi yorum yapsaydı. :)

    Uzatmayayım. Karşılaşacağınız diğer blogger tipi ise Yazarlar'dır.
Yazarlar: Bu platformun kendi işinde gücünde insanlarıdır. Çoğu gerçekten çok iyi yazardır ve çoğu da bu yoldadır. Her yerde yorum yaptıklarını göremezsiniz. Çünkü her yazıya zıplamazlar. Fenomenlik peşinde değillerdir. Zaten bu yazarlardan iletişime geçtiğim ve ortak projelere girdiğim insanlar da var.
Blogger, güzel bir platform. Her türden insan var. Yani sizi kandırmaya çalışan da arkadaş olmaya çalışan da.

Bugün Blogger'a dönüşümü duyurduğum bir yazı daha yazdım aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Bu yazıyı da paylaşıp herkese ulaşmasını ve Blogger'ın temizlenmesini sağlayabilirsiniz.

Blogger'a Dönüş yazım için tıklayınız.

19 yorum:

  1. Sadece ikiye ayırmak sınırlandırılmış bir bakış açısı bence.Çeşit çeşit insan var.Örneğin blog yazmada hem popüler kültürü kullanmak hem de iyi yazmak isteyen de bir çok insan olabilir.Bu arada döndüğüne sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar sınırlandırılacak kadar basit bence. Dediğiniz de doğru. Ne mutlu bana o halde :)

      Sil
  2. Çok doğru bir tespit, ego tatmini ile edebi ve kültürel paylaşım arasındaki fark da burada şekilleniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkı bir okur kitlesi istiyor insan. Kimi bu yüzden hata yapıyor galiba.

      Sil
  3. Şiirlerini severek okuyan biri olarak döndüğüne sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim okuyucum olduğunuz için:)

      Sil
  4. Devamı olarak bu yazını da okudum Emre. Tabii blog yazarlarını sınıflandırmak mümkün. Az çok fark ediyoruz hepimiz. Yorum almak mutlu eder insanı, laf olsun diye bırakılanlar değil tabii. Genellikle beni okuyan makyaj vs. bloglarına bile giderim ben. Gönül almak güzeldir. Her alanda samimiyetsiz insanlar çıkar. Zarar verip yok olurlar. Bu hoş değil tabii. Dönüşün hayırlı olsun oğlum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ablacığım:) dediklerine katılıyorum. Samimiyetsiz insan çok.

      Sil
  5. Blogger omurgalı, özgün ve dik duranların olduğu bir yer olmadığını düşünüyorum. Eğer ayırmak gerekirse omurgalı ve omurgasızlar blogger platformu diye de ayırabiliriz.

    Sırf bu yüzden blog yazarlığını bırakanların sayısı dünden güne çoğalıyor. Bu kişiler blog yazarlığına ustalıkla yapmaya çalışan ve örnek teşkil eden kişilerden oluşuyor.

    Lakin bunları konuşan ve dile getiren kişilerin yok sayılacak kadar az olması bu nokta da hala geriye gitmemize sebep oluyor. Ben bu konuda çok çalışma ve caba sarf ettim ve hala daha ediyorum ve hala daha yapmaktan vazgeçmeyeceğim.

    Herkes kendisine filtresiz temizlese zaten sorun kalamayacak ortada. Onun için önce temizliğe kendimizden başlamamız lazım.

    Bu düşüncem yüzünden sağlık sorunları yaşadım blog sayfamdan üç ay gibi kısa bir süre uzak kaldım. Yine de yılmadım kaldığım yerden mümkün oldukça devam ediyorum.

    Emre kardeşim, benim naçizane bir önerim olacak sizce de uygunsa sakın kendinizi kaptırmayın çünkü tek kişilik bir ordu belli bir süre sonra yoruluyor, yıpranıyor ve daha sonra olanlar kendisine oluyor. Çünkü etrafınızdaki kişiler bir anda çil yavrusu gibi dağılıyorlar.

    Tabi düşüncelerinizden de hiç vazgeçmeyin doğru bildiklerinizi uygulayın ve yazın. Umarım geri dönüşünüz sağlıklı ve keyifli paylaşımlar yapmanıza vesile olur.

    Hayatınızda ve blog sayfanızda başarılar dilerim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Abdullah bey. Yorumunuzu görmek beni mutlu etti. Ben de bırakmanın eşiğine gelen insanlardanım. Evet dağılıyorlar ve dağıldılar da. Zamanla insanlara en çok zarar veren sosyal platform olduğunu düşünüyorum blogger'ın. Ama doğrunun herkese göre değiştiği bu yerde ben gerçek doğruyu uygulayacağım. Teşekkür ederim desteğiniz için. Görüşmek üzere. Saygılarımla.

      Sil
    2. Merhaba Emre bey. Yorumumdan mutlu olmuş olmanızdan onur duydum. Maalesef her blog yazarı bırakmanın eşiğine geliyor ve 40 defa tartım, 100 defa düşündükten sonra 101'incide yazmaya tekrar devam etmek istiyor.

      Blog dünyasını bildiğim bileli her zaman dağınıktı zaten. Blog kullandığımdan beri hiç bir zaman toparlandığını görmedim. Herkes tutturmuş bir türkü blogger çok güzel bir ortam, çok güzel arkadaşlıklar, dostluklar var, hiç polemiğe girmeye gerek yok.

      Ne güzel değil mi ? herkes ferah ve nezih bir ortamda kendi yazılarını yazıyor kendi işlerine ve keyiflerine bakıp nutuklar atıyorlar.

      Sanırım bu düşüncelerin hepsi azınlığı düşünerek, seslendiriliyor ve yazılıyor. Evet bu dostlukları yakalayanlar var mı ? var ve bende bu dostlukları yakalayanların içinde olduğumu düşünüyorum.
      Çünkü blog dünyasında tanıştığım ve konuştuğum dostluklarım oldu ve halen daha devam ediyor. Ama işime denk geldiği gibi yazıp yorum yapmıyorum.

      Blogger'ın konularının içine dalıp ta ben zarar görmedim diyen daha duymadım ve okumadım. Herkesin bir türküsü var ama herkesin ortak bir türküsü yok.

      Gerçek doğruyu yakalayacak bir gönül türküsü bestelemek birliktelik ve güvenden geçiyor. Bunu başardığımız zaman ancak gerçek doğrunun gönül türküsünü söyleyebiliriz diye düşünüyorum.

      Bizler sadece denizin ortasında küreksiz kayık çekmeye çalışıyoruz. Blog sayfamda, blog haritam kategorisinde, blog dünyası için 33 tane konu yazdım.

      Şuanda söz ağacımızın panorama sayfası kimi temsil eder içerikli 5 tane post yazısı yazdım. Blog sayfamda farklı bir etkinlik yapıyorum kendi adıma ve yapmaya devam edeceğim.

      Belki okurlarım arasında hala daha boşa kürek çekmeye çalıştığımı düşünenler de olabilir. Dolu kürek çekeceğime umut ederek yoluma devam ediyorum.

      Blog kullandığım ve blog hakkında yazmaya düşündüğüm konular bitinceye kadar sağlığım ve zamanım da elverdikçe yazmaya devam edeceğim inşallah bu konularda.

      Blog dünyası için doğru bilgiler verdiğine inandığım, samimiyetini güvendiğim blog yazarlarının post yazılarını okuyorum bilgim ve deneyimim doğrultusunda yorumlarımı yapıyor ve sosyal hesaplarımda paylaştıkça sonra blog sayfamda yer vermeye çalışıyorum.

      Emre bey, sizin de blog dünyası için yazacağınız post yazıları er yada geç takip edip, okuyup, düşüncem doğrultusunda yorum yaptıktan sonra sosyal hesaplarımda paylaşacağıma açık ve net bir şekilde söylemek istiyorum.

      Yalnız duyacağınız konuşmalar ve kelimelere çok şaşıracak ve üzüleceksiniz. Benden söylemesi gerisi sizin tasarrufunuza kalmış. Bu yolda başarılar dilerim.
      Saygılarımla.

      Sil
    3. Öncelikle teşekkür ederim Abdullah bey. Ben yazdıklarınızdan ne denli iyi bir insan olduğunuzu ve bu mecrada yıprandığınızı anladım. Evet herkesin bir türküsü var ama ortak türkümüz yok. Yazımda da belirttiğim gibi buradan kazandığım ve iletişim halinde olduğum yazarlar var. Ama onların blog yazılarına mesela nadiren gidiyorum. Bir gün olsun neden okumuyorsun neden yorum yapmıyorsun demiyorlar. Çünkü onlar yazar. Sosyal medya uğruna harcayacak ve harcanacak insanlar değiller. Teşekkür ederim Abdullah bey tekrardan. Değerli yorumlarınız ve desteğiniz için.

      Sil
    4. Düşüncesi harcayacak veya harcanacak mantığına sahip olanlar elbet bir gün aynı şeyleri yaşarlar. Blog dünyası için yazacağınız güzel paylaşımlarda görüşmek üzere.
      Saygılarımla.

      Sil
    5. Umarım efendim umarım. Görüşmek üzere.

      Sil
  6. Blogger olarak yazı yazmak farklı bir şey bence. Kendin tanımak diye düşünüyorum önce. Benim kimseye vermek veya almak gibi bir derdim yok kişisel olarak. Alana da verene de bir diyeceğim yok elbette. Yazmaya başladım çünkü: İhtiyaç hissediyordum kendimi anlamaya. Boş vereyim fazla yazmayı, kısaca yazmak istiyorum çünkü defterime yazdıklarımı kaybediyorum, 30-40 yıllık yazdıklarım kayboldu, burada kalacak ebediyen. İşte bu benim derdim. O nedenle fazla da ilgilenmiyorum artık kimlerin ne yaptığıyla, hoşuma giderse okuyup düşüncemi belirtiyorum, hoşuma gitmezse de biraz çekingen davranıp geçip gidiyorum ama kendi düşünce ve emeği olması benim için önemli.
    Değindiğiniz konular elbette önemli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halil bey merhabalar:) kesinlikle öyle. Burada kalıyor yazdıklarımız. Ne de güzel oluyor. Benim de nice defterim, müsveddem kayboldu öyle. Değerli yorumunuz beni mutlu etti çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. KSMH'ler :)) Elbette var olabilirler. Bazen okumadan sadece yorumları okuyup oradan yorum yapan da olabilir tabii:) Önemli olan senin ne yapmak istediğin. Tekrar hoş geldin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar:) Benim bir amacım var evet. Bu amaca onlar gibi de ulaşabilirim ama o zaman temiz bir yol izlemiş olmam. Hoş buldum o halde :)

      Sil
  8. Merhaba Emre,
    Yazıda katıldığım noktalar var biraz sert bulduğum noktalar da var. Mesela şu yorumuna katılmıyorum: "Çoğu gerçekten çok iyi yazardır ve çoğu da bu yoldadır. Her yerde yorum yaptıklarını göremezsiniz. Çünkü her yazıya zıplamazlar" Bence blog yazmanın diğer amaçlarından biri de yazdıklarımızı daha çok kişiye ulaştırmaktır. Yine blog sistemi içerisinde diğer yazarları tanımak farklı farklı bloklar okumak blog yazarı olmanın bir gereği olsa gerek. Yoksa durum tamamen herkes beni okusun ben kimseyi takmıyorum gibi bir düşünceye doğru gidiyor. Ki zaten amacımız sosyal medya yani modern sosyal medyaya Facebook bir şey Twitter gibi sosyal medya araçlarına benzememek olsa gerek.

    YanıtlaSil